Запорізькі перевізники прокоментували підвищення вартості проїзду
У Запоріжжі перевізники розповіли, що за часи повномасштабної війни кількість транспорту в них зменшилася втричі. Але поменшало і пасажирів. В управлінні транспорту запевнили, що після 21:00 маршрутки ходять за ... специфічним графіком. А також перевізники пояснили ситуацію на окремих маршрутах і те, куди будуть витрачати гроші, отримані після підвищення тарифів на проїзд. Детальніше – "ЗаБор".
Чому зросли тарифи на проїзд у Запоріжжі
Зміни ціни на проїзд запорізькі посадовці обгрунтували значним підвищенням вартості на паливно-мастильні матеріали, електроенергію та прямих матеріальних витрат на утримання рухомого складу (автобусів, тролейбусів, трамваїв).
"Затверджене зростання вартості проїзду у сучасних умовах є мінімально можливим. Адже, за зробленими розрахунками, середній тариф по Запоріжжю мав би складати понад 20 гривень для приватних автоперевізників, понад 28 гривень – для великих комунальних автобусів, майже 26,5 гривень – для електротранспорту", -
"Тобто після підвищення вартості проїзду пасажири сплачуватимуть у приватних перевізників 85% від згаданого наданого автопідприємствами обґрунтованого тарифу, у великих комунальних автобусах – 53%, у електротранспорті – 57%. При цьому для пільговиків нічого не зміниться, пільговий проїзд зберігається", - уточнив начальник управління з питань транспортного забезпечення та зв’язку міської ради Михайло Скороходов.
Такі ж аргументи щодо підвищення вартості наводять й керівники двох транспортних підприємств, які обслуговують маршрути, що курсують в Комунарському та Шевченківському районах міста.
Водночас вони скаржаться на нестачу водіїв. За їхніми словами, серед вагомих причин цього – невелика заробітна плата та відсутність бронювання.
"Падіння перевезень почалося ще задовго до [повномасштабної] війни. Вона почалося ще з початку карантину. У мене на період початку карантину працювало 90 водіїв , на початку [повномасштабної] війни в мене їх було вже 58. На теперішній час працює 34 водії. У мене всього 30% від того, що треба", - розповів керівник підприємства "Фенікс-Авто" Леонід Фельський, водії якого працюють на міських маршрутах 2, 44, 74, 21, 6.
Через нестачу водіїв, за їхніми словами, в Запоріжжі бракує й транспорту на маршрутах. Тому містянам ввечері важко пересуватися містом.
Куди перевізники направлятимуть кошти після підвищення вартості проїзду в Запоріжжі
На підвищення зарплат, аби частково вирішити проблему з нестачею водіїв, і ремонт транспорту. На такі потреби запорізькі приватні перевізники планують спрямовувати кошти, які отримуватимуть у результаті підвищення тарифів на проїзд.
Зараз вони працюють над створенням нового графіку руху на деяких маршрутах. Зокрема, через невдоволенням запоріжців рухом транспорту у вечірній час. Керівники підприємств-перевізників обіцяють стежити за його дотриманням і реагувати на скарги містян.
Зокрема, багато скарг від містян надходить на маршрут №20, яким після 15-ї неможливо скористатись.
"У нас по договору є великі штрафні санкції, якщо водій, наприклад, зʼїхав із маршруту. Скарг багато, знаємо. Я дуже впевнений, що ближчим часом ми будемо працювати до 20-ї мінімум", - зазначив директор підприємства "Юністар-Авто" Олександр Бойко, водії якого працюють на маршрутах 5, 5а, 9, 20, 55.
Нагадаємо, оплата проїзду в Запоріжжі зросте на 5 гривень. Тобто, автобуси, тролейбуси, трамваї будуть по 15 грн, а маршрутки – 17-18 грн.