Nike давно став для багатьох не просто брендом спортивного одягу. Компанія змогла перетворити звичайні кросівки в культовий предмет гардеробу. Зараз це символ рішучості, сили та швидкості. Найк бренд задає тренди, починаючи від бігових доріжок до модних подіумів.
Білл Бауермен – один з найкращих тренерів Америки з легкої атлетики, Філ Найт –бігун на середні дистанції, який тренується у складі команди Бауермена. Пізніше ці імена стануть важливими в історії становлення їх спільної справи.
В Стенфорді проводилася наукова робота. В ній Філ Найт стверджував, що недорогі високотехнологічні експортні товари з Японії можуть усунути німецьке домінування на американському ринку спортивного взуття. Філ отримує освітній диплом та відправляється в світову поїздку.
Затримавшись в Японії, він знайшов звʼязок з їхнім виробником якісного спортивного взуття. Найт переконує керівництво у тому, що з їхнім товаром можна мати великі маркетингові можливості в США. Назва «Nike» зʼявилась не одразу, до неї був попередник, якого вигадав Найт.
Перша партія в 200 пар була вироблена у далекому 1963 році. Філ та Білл обʼєднуються та вкладаються у спільне підприємство. Продукція розповсюджується під час змагань, наймають першого робітника та згодом відкривають перший пункт роздрібної торгівлі.
Компанія розвивається, стає дистрибʼютором та продавцем взуття для бігу, виготовленого японською фірмою. Білл Бауермен вигадує взуття, що створено на основі пінної подушечки у вигляді потовщеної підошви на пʼятці. Ця модель являється успішною. Філ Найт присвячує себе повністю справі.
Експеримент Бармена з заливанням рідкої резинової маси в електровафельницю дозволив назавжди змінити дизайн взуття для бігу. Грецька богиня Ніка, що наснилася першому робітнику, стає прототипом назви бренду «Nike».
Компанія розриває звʼязки та стає самостійною. Успіх не змушує чекати, і тренувальні кросівки стрімко стають популярними у середовищі атлетів, тенісистів, баскетболістів. Підписуються множинні контракти, здійснюються співпраці та спонсування.
Придбати взуття Nike варто, тому що вироби відрізняються завдяки застосуванню передових технологій. Одна з них – це система амортизації, що допомагає знизити ударні навантаження. Завдяки цьому забезпечується комфортне носіння кросівок.
Ще однією відомою технологією є система Flyknit. Вона розроблена по принципу використання спеціальних міцних ниток при виготовленні верху кросівок. Це робить їх легкими, гнучкими та пропускаючими повітря.
Основні переваги бренду:
Дизайн кросівок бренду відрізняється актуальністю та незрівнянним стилем порівняно з іншими. Nike не боїться експериментувати, при цьому залишається вірним собі. Класичні моделі так само користуються попитом, однак фірма не перестає дивувати новинками та сміливими дизайнерськими рішеннями.
Nike вдало комбінує функціональність та стиль, взуття не просто спортивне, але і модне. Тому їх взуття підходить до різноманітних стилів.
Американський Forbes склав рейтинг 100 найдорожчих брендів світу. І як не дивно, Nike посів 18 місце у списку. Він обігнав Louis Vuitton. При тому, що затрати рекламного бюджету були відчутно нижче. Це означає, що бренд коштує дорого навіть без суттєвих витрат на просування.
Такі результати пояснюються загальними ринковими тенденціями. Причиною є змінення філософії покупки та поява нового покоління споживачів. Темпи люксового сектора кожен рік знижуються. Міленіали надають перевагу не аксесуарам та парфумерії, а одягу, що відповідає витраченим коштам.
Сфокусувавшись на інноваційних недешевих технологіях, бренд підвищує середню цінову планку продукції. Відбувається перехід у «вищий клас» із доступних мас-маркетів. Закріпити успіх допомагає нове відношення компанії до якості обслуговування. Сервіс Nike – індивідуальний підхід до кожного клієнта.