В Запоріжжі шукають рішення, щоб міський комунальний транспорт працював і в блекаут. Які перспективи? 

Опубликовано 2025/11/20 - 13:51

Запорізька мерія продовжує підтримувати «Запоріжелектротранс». На останній сесії підприємству виділено ще 20 мільйонів гривень. Загальний обсяг фінпідтримки у 2025 році склав 717 мільйонів гривень. Ці кошти йдуть на зарплатню, обслуговування платежів, а також оплату електроенергії. Зазначимо, без цієї підтримки комунальний транспорт у місті вже б давно зупинився, адже він безкоштовно перевозить величезну кількість пільговиків. Докладніше – "ЗаБор". 

Запорізька мерія, попри спроби росіян знищити енергетику країни та нашого міста,  шукає рішення аби електротранспорт продовжив роботу навіть у разі тривалих відключень електроенергії. Це додаткове навантаження на бюджет громади, бо потребує дофінансування витрат на паливо, через брак електроенергії. 

Так, на останній сесії Запорізької міської ради депутати ухвалили рішення спрямувати 20 млн грн на підтримку транспортної інфраструктури в умовах блекауту, - пояснила секретар міської ради Регіна Харченко під час спілкування з журналістами після сесії.

Наразі електротранспорт на маршрутах під час відключень електрики частково почали замінювати автобусами. Один зі способів виправити ситуацію — внести підстанції, які живлять трамваї та тролейбуси, до переліку об’єктів критичної інфраструктури. Другий — живити підстанції генераторами, але це реалізувати технічно дуже складно. 

Сьогодні електротранспорт продовжує працювати, але його роботу вкрай важко забезпечувати в прифронтових містах через дефіцит електроенергії. Адже навіть під час блекаутів щоденна потреба електротранспорту складає 10 -11 мВт. А повна потреба на добу складає 22 МВт. Для розуміння  - це можливість забезпечити електроенергією приблизно 44 - 88 тисяч домогосподарств.

Як повідомив директор КП «Запоріжелектротранс» Володимир Сухачов, підприємство використовує фіндопомогу від міста на вирішення найважливіших питань, щоб забезпечити стабільну роботу комунального транспорту.

Зокрема зараз 7,6 млн гривень піде на закупівлю палива для додаткових автобусів, які виходять на маршрути під час блекаутів, 12,4 млн грн – на оплату електроенергії, 150 тис. грн – на обслуговування платіжних операцій.

Сухачов пояснив, що у разі знеструмлення місто оперативно випускає резервні автобуси для заміни електротранспорту, що значно збільшує потребу в пальному.

«Коли вимикають світло, ми випускаємо резервні автобуси, щоби замінити електротранспорт. Тому зростає витрата палива, тому й потрібний запас», — зазначив Сухачов.

Наразі на маршрутах уже працюють 12 додаткових автобусів, а у випадку повного блекауту на лінію вийдуть ще 4 резервні. Це дозволить місту зберегти стабільне транспортне сполучення та уникнути колапсу в години пік.

Зазначимо, ситуація з електропостачанням в Україні може ще більше погіршитися. Три українські АЕС додатково зменшили потужність та втратили підключення до високовольтних ліній електропередач через нещодавній обстріл. Це стосується Південно-Української, Хмельницької та Рівненської атомних електростанцій. Про це повідомило МАГАТЕ.

У цій ситуації питання додаткових автобусів на маршрутах міста судячи з усього стане ще більш актуальним.



Переглядів: 285. Теги: мэрия транспорт бюджет Запорожэлектротранс
Поділитися: