З 11 липня 2024 року дія "транспортного безвізу" між Україною та ЄС продовжена на один рік.
Що це означає для українських перевізників роз’яснив народний депутат України Павло Мельник, голова підкомітету з питань координації програм технічної допомоги та співпраці з Євратомом комітету Верховної Ради України з питань інтеграції України до ЄС.
Ця угода, була укладена між Україною та ЄС вперше у червні 2022 року. Раніше наш перевізники, проїжджаючи кожний кордон в ЄС потрібен був свій дозвіл. Перед кожним перетинанням кордону будь-якої країни ЄС потрібно було оформлювати відповідні документи, втрачаючи велику кількість часу.
Зараз наші транспортувальники оформлюють документи лише на кордоні України та ЄС, тобто: «Пройшов кордон - іповіз вантаж до будь-якої країни Європейської Союзу без зупинок» або у зворотному напряму: «Завантажив товар у будь-якій країні ЄС, оформив документи та повіз без зупинок його до України».
«Транспортний безвіз - це право для українських перевізників без дозволів здійснювати двосторонні та транзитні вантажні перевезення до країн Євросоюзу. Продовження дії цього «безвізу" стало свідченням підтримки України з боку ЄС в умовах повномасштабної війни, додав голова Запорізької обласної організації "Слуга народу" Павло Мельник.
Це рішення має суттєве значення для української економіки, адже воно:
Разом з тим, Павло Мельник також роз’яснив, що з 11 липня 2024 року дія "транспортного безвізу" для наших транспортних компаній супроводжується деякими новими правилами:
Павло також нагадав, що рішення про надання«транспортного безвізу» нашим перевізникам обурило деякі європейські компанії, що займаються перевезенням вантажів,адже їм довелося зіткнутися з конкуренцією українськими, що можуть пропонувати нижчі ціни на свої послуги.
«Ми всі пам’ятаємо блокування кордонів з боку європейських перевізників, які зіткнулися з активним виходом українських компаній на ринок перевезень ЄС.
Саме тому Україна вживає заходів для того, щоб мінімізувати негативні наслідки для європейських перевізників.
Насамперед це жорсткий контроль за дотриманням правил перевезень, щоб унеможливити нечесну конкуренцію з боку українських компаній. Це також сприяння інвестуванню в інфраструктуру та оновлення автопарку наших автотранспортних підприємств» - додав Павло Мельник.
Павло також наголосив, що: «Продовження "транспортного безвізу" - це не лише можливість для українського бізнесу, але й відповідальність. Це відповідність європейським стандартам, наприклад, технічного стану транспортних засобів, кваліфікації водіїв та рівня сервісу.
Необхідно також ретельно готувати всі необхідні документи та дотримуватися вимог митного та транзитного законодавства ЄС.»
У підсумку Павло Мельник заявив, що: «Чітка робота за стандартами та правилами ЄС українських перевізників та якісні послуги стануть ключовими факторами успіху українських перевізників на європейському ринку».
В цілому, продовження дії "транспортного безвізу" є позитивною подією для України та ЄС. Це рішення сприятиме розвитку торгівлі та економічному співробітництву між нашою країною та Євросоюзом.