Співзасновник інвестгрупи Roosh Сергій Токарєв про інвестиції на ранніх етапах

Опубликовано 2025/11/28 - 10:41

Поради від інвестора Сергія Токарєва, щодо залучення інвестицій в стартапи на ранніх етапах

7 із 10 стартапів зазвичай є збитковими та не повертають вкладених інвестицій. Але чому інвестори все-таки йдуть на такі ризики та вкладаються у них? Вся справа у команді, довгостроковому баченні, цінності та реалізації продукту, впевнений Сергій Токарєв – співзасновник інвестиційної групи Roosh, який інвестував у різні стартапи, включно з Reface та Zibra AI.

Команда

«Due diligence для мене особисто починається з людей. На зустрічах із засновниками я ставлю безліч запитань, уважно слухаю відповіді та спостерігаю за реакціями», – говорить інвестор.

Для бізнесу вкрай важливо розуміти людей, що стоять в основі стартапу. Чим вони мотивуються, як глибоко в контексті та чи вірять у результат проєкту.

Довгострокове бачення

Серед важливих пунктів, котрі впливають на залучення ангельських інвестицій, особливе місце займає подальший розвиток. Інвестор не буде зацікавлений у стартапі на ранніх етапах, якщо він не бачитиме довгострокового розвитку. Проєкти, орієнтовані на швидкий exit, мало кого цікавлять.

«У розмові із засновниками я часто ставлю одне улюблене питання – ким вони себе бачать у наступні 10 років у контексті компанії», зазначає Сергій Токарєв.

Для залучення інвестицій у подібні проєкти команді необхідно чітко бачити можливість довгострокового розвитку, як саме це відбуватиметься та які результаті це принесе у майбутньому.

Цінність продукту

Найважливішим пунктом, який впливає на рішення бізнес-ангела, є сам продукт чи проєкт. Команда стартапу повинна бути готова до того, що навіть MVP інвестор матиме намір протестувати продукт, оскільки він захоче зрозуміти, чи вирішує він його проблему.

«Якщо після тестування виявиться, що проєкт корисний, – це сильний посил. Якщо ні, варто подумати, чи може він знадобитись в інших сферах», – говорить Сергій Токарєв.

Навіть без наявності самого продукту тестуватимуть ідею. Таким чином буде підтверджено гіпотезу, що стартап є корисним для цільової аудиторії, а тому є сенс у нього інвестувати. Якщо ж теорія покаже протилежне, потрібно буде переосмислити ідею.

Реалізація продукту

Технічна реалізація ідеї – один з найважливіших пунктів, на який необхідно звертати увагу команді стартапу. Потенційні інвестори часто звертаються до експертів чи залучають СТО для консультації щодо оцінки стеку. Вони можуть поставити складні запитання про довгострокові обмеження, масштабованість та архітектуру.

Сергій Токарєв впевнений, що засновники повинні розуміти, як технічно реалізувати ідею. Наявність чіткої відповіді на ці складні питання продемонструє інвестору, що на самій ідеї стартап не зупиниться.

Ангельські інвестиції не відносяться до короткострокових, тому вони не завершуються на етапі залучення коштів. Команда повинна вірити у свій продукт та його перспективу.

Переглядів: 28. Теги:
Поділитися: