Співзасновник інвестиційної групи Roosh Сергій Токарєв
Провали та помилки – невід’ємна частина життя будь-якої людини. Але саме ставлення до невдач демонструє, чи вдасться досягти успіху. Головне – відшукати правильні рішення, аби уникнути подібних помилок у майбутньому. І в цьому випадку стане в нагоді штучний інтелект. Про це розповів у своїй колонці для Liga партнер і співзасновник інвестиційної групи Roosh Сергій Токарєв.
ІТ-підприємець виділив три способи, які завдяки Artificial Intelligence здатні перетворити бізнес-помилки на уроки. Таким чином будь-які невдачі можуть стати основою для розвитку.
«Здатність знаходити, відстежувати та аналізувати нелінійні зв’язки між подіями вважається однією з головних переваг штучного інтелекту», – говорить Сергій Токарєв.
Якщо в компанії починають падати продажі, зазвичай проводиться традиційний аналіз, який демонструє зміну попиту або ж проблеми з ціноутворенням. В свою чергу Artificial Intelligence знайде менш очевидні фактори:
зміни трендів;
локальні особливості ринку;
погодні умови тощо.
Аналізуючи таку інформацію, ШІ не лише демонструє помилки, а й дає можливість їх виправити у майбутньому.
Прикладом успішного використання подібного підходу можна вважати рекомендаційні системи Netflix, які відстежують зв’язки у поведінці користувачів. Схожий підхід також буде діяти у логістиці, продажах і виробничих процесах, впевнений Сергій Токарєв.
Штучний інтелект можна використовувати для формування довгострокових стратегій. Наприклад, він здатен проаналізувати всю інформацію щодо компанії, включно з успішними та невдалими рішеннями, а потім визначити закономірності. Це дозволить створити рекомендації, які будуть максимально підходити для конкретного бізнесу.
Яскравий приклад успішного використання ШІ – платформа ORION. Технологія оптимізує логістику, а саме аналізує ефективність попередніх перевезень, маршрути та інші фактори, що зменшує витрати та збільшує прибуток.
«Аналіз відгуків і чат-ботів за допомогою ШІ – ідеальний варіант для В2С компаній», – впевнений Сергій Токарєв.
Штучний інтелект здатен виявляти повторюванні скарги та запити, що допомагає покращувати рівень сервісу, послуги та продуктивність. Наприклад, якщо кілька клієнтів поставили однакові запитання протягом короткого періоду часу, це є сигналом проблеми, яку бажано швидко вирішити.
Інвестор наголошує, що незважаючи на ефективність штучного інтелекту, не слід виключати людину з процесу прийняття рішень, так як бізнес без людського фактору може втратити гроші.
«Щось подібне відбулося в компанії Zillow, яка використовувала АІ для прогнозування вартості нерухомого майна. Алгоритм не врахував непередбачувані події, такі як дефіцит ремонтників і пандемію COVID-19», – зазначає Сергій Токарєв.
Штучний інтелект – це потужний інструмент для аналізу та виправлення помилок. Але під час його використання саме людина повинна коригувати весь процес.