Народний депутат, який родом із Запоріжжя, має стосунок до торгівлі з росією: розслідування Схем

Опубликовано 2024/03/07 - 13:50

Стало відомо, що нардеп, який родом із Запоріжжя, Олександр Куницький (відомий як ZPSanek) має стосунок до співпраці та торгівлі з російською федерацією. Так, за даними журналістів-розслідувачів, Куницький має прямий стосунок до українського заводу Autoenterprise, який попри російське вторгнення постачав свою продукцію у росію, в тому числі для державної структури "россєті". Докладніше - "ЗаБор".

Про причетність до цього народного депутата із Запоріжжя Олександра Куницького повідомляється у розслідуванні журналістів проєкту "Схеми".

Завод "Autoenterprise" розташований у Харкові й займається випуском зарядних станцій для електромобілів. Це властиво українська розробка, успішний бізнес харківських інженерів із локальним виробництвом.

За даними журналістів, Куницький усіляко афішував свою належність до цього бізнесу, зокрема публічно розповідав, що він "керівник рекламного відділу компанії Autoenterprise". З огляду на документи, які опинилися у розпорядженні "Схем", Куницький був глибоко інтегрований у холдинг та працював на різних посадах у фірмах "Autoenterprise".

Куницький також входив у керівні органи холдингу. Так, впритул до обрання депутатом був членом наглядової ради в іншій компанії – НВП "Система". Це, власне, і є завод, який і виготовляє електрозарядні станції у Харкові. Отримавши мандат, Куницький зробив офіційного власника Autoenterprise Дмитра Ніконова своїм помічником, а свою депутатську приймальню розмістив безпосередньо на харківському заводі.

Компанія "Autoenterprise" співпрацює з багатьма країнами - це Чорногорія, Вірменія, Узбекистан, Молдова. Однак серед них також знайшлось місце й росії. 

До країни-агресорки холдинг Autoenterprise почав постачати свою продукцію щонайменше від 2016 року. Журналісти "Схем" змогли отримати та проаналізувати з десяток контрактів холдингу Autoenterprise і верифікувати їх. 

Замовником харківського обладнання в Росії здебільшого були приватні клієнти. Але українські зарядки також замовляли державні структури росії, наприклад, холдинг "Россети". Загалом російська географія продажів широка – Липецьк, Балашиха, Бєлгород, Воронеж, Москва, Зеленодольськ, Краснодар.

Крім того, у 2021 році харківське підприємство розпочало партнерство із кримським бізнесменом Русланом Дєвлєчаєвим, який на базі харківської продукції розбудував мережу заправних станцій в окупованому Криму під егідою російської влади півострова. Після незаконної анексії півострова Росією у 2014 році він залишився у Сімферополі, отримав російське громадянство та перереєстрував свій бізнес за законодавством РФ.

"Схеми" документально відстежили увесь шлях та обставини, за якими зарядні станції українського виробництва потрапили з Харкова на окупований півострів, та наводять докази, які ставлять під сумнів твердження керівництва Autoenterprise, що їм не було відомо кінцеве місце призначення їхньої продукції.

Після анексії Росією Криму українські закони лише деякий період дозволяли торгувати з Кримом і лише між українськими компаніями. І тільки напряму через українські пункти пропуску. Але не через Росію.

Що ж до європейських санкцій, то від 2014 року існувала пряма заборона постачати для Криму певні категорії товарів. Участь в розвитку транспортної інфраструктури окупованого півострова – серед забороненої діяльності.

Більше оперативної інформації читайте в нашому Телеграм-каналі.

Переглядів: 852. Теги: Александр Куницкий
Поділитися: