Новости компаний: Реклама гемблінгу: обмеження та регулювання

 

  З прийняттям закону про легалізацію азартних ігор в Україні у 2020 році відчутних змін зазнав і Закон України “Про рекламу”, в якому були враховані нові обмеження та правила реклами азартних розваг. Варто розуміти, що власне реклама азартних ігор дозволена, проте оператори мають виконувати низку правил та зобов'язань, які з одного боку ставлять перед ними певні рамки, але з іншого - запобігають нав'язування та поширенню потенційно небезпечної звички.

Проінформувати, а не заохотити

Головною метою будь-якої реклами є інформування цільової аудиторії про той чи інший вид послуг. У випадку з азартними іграми завдання ускладнюється. Наприклад, на радіо чи телебаченні така реклама може з'явитися лише у нічний час - з 6:00 до 23:00 вона заборонена законом. Зовнішня реклама також під забороною, тож операторам азартних ігор доводиться шукати альтернативні шляхи, не виходячи при цьому за рамки дозволеного. Одним із вирішень дилеми є реклама в інтернеті, де регулювання має власні особливості, проте все ж дає більше свободи для рекламодавця. Цим користуються провайдери всіх калібрів - від Cosmolot до vip casino.

 

Зверніть увагу, що обмеження не стосуються соціально реклами, яка почала з'являтися на вулицях багатьох міст Україні від минулого року. Це перший подібний досвід інформаційної роботи з населенням, який саме має на меті запобігання розповсюдженню ігрової залежності, адже в основі реклами азартних розваг віднедавна лежать принципи відповідальної гри:

  • Реклама не має формувати думку, що виграти легко;
  • Реклама повинна містити повідомлення про те, що участь в азартній грі може викликати залежність;
  • Заборонено спрямовувати рекламу на неповнолітніх осіб або інші вразливі верстви населення.

Нікуди не подівся і базовий принцип будь-якої реклами взагалі - вона має бути правдивою. У випадку з азартними іграми, це означає наявність даних про чинну ліцензію, дозвіл і таке інше.

 

Як регулюється реклама в інших країнах?

Навіть враховуючи всі обмеження, в Україні реклама азартних ігор принаймні дозволена та регулюється більш лояльні, ніж у деяких європейських країнах. Наприклад, останні новини приходять з Литви - там закон про повну заборону азартних розваг діє уже 17 років, проте нещодавно урядовці визнали, що заборона фактично діє лише для литовських операторів, а іноземні залюбки користуються тим, що на них закон не розповсюджується. 

У Німеччині проти надмірної реклами азартних ігор об’єдналися вже спортивні вболівальники, виступивши за заборону розповсюдження інформації про букмекерів. Це торкнулося навіть спонсорських контрактів деяких футбольних клубів. Британія ж вже не перший рік занепокоєна участю в азартних іграх неповнолітньої молоді. Задля врегулювання питання з'явилися нові обмеження, що спрямовані на публічних осіб та зірок - їм не можна рекламувати азартні ігри, якщо їх аудиторія це молодь до 18 років.

Загалом обмеження щодо реклами азартних ігор так чи інакше стають жорсткішими, та от тільки відчувають це виключно легальні організатори таких розваг. Ті, хто грає не за правилами, зазвичай взагалі не переймаються законами та заборонами, через що легальна індустрія страждає та зазнає збитків.

 
     
(Опубликовано: 23.06.2023)